2016. május 9., hétfő

Népi bútorfestés

Mindig szerettem rajzolni, festeni, már kicsi koromban is mindig alkottam valamit. Ezért (is), hirtelen jött ötletet megvalósítva jelentkeztem egy népi bútorfestő szakkörbe. A foglalkozásokat egy erdélyi hölgy tartja, ez több okból is szívmelengető nekem.
Több tárgyat is festettem már, lassan körvonalazódik, hogy az otthonunkba mire és milyen mintát fessek, persze olyat, ami mindenki tetszését elnyeri. Ez nem könnyű feladat, hiszen itt nem csupán dekorációról van szó, a minták jelentéssel bírnak, sokat elárulnak a festőről, a családról, még a családbeli viszonyokról is.
Van három régebbi székünk, az anyai nagymamámé voltak, amire Ilona segített mintát tervezni és egyszerűen mindig, szinte ugyanaz a minta kanyarodott ki a keze alól, ami jellemezte páromat, teljesen találóan, pedig soha nem találkozott vele. Az utóbbi időben teljesen elmerültem a különböző népi művészeti ábrázolásokban és jelentésükben. A könyvtárunk elég jelentős hányada néprajzi irányultságú. Igyekszem utánaolvasni, tanulmányozni és megfejteni az egyes vidékek tárgyainak jelentését.
A legutóbbi foglalkozáson Máté is festegetett, segített nekem. Több dolgot alapozott le, így gyorsabban tudtam haladni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése